Enjoy my trip!

旅行、旅ランの備忘録!

前回レッスンの反省事項について、調べてみた!

前回のレッスンで、言いたくても言えなかったことが沢山あったので、調べてみました。

 

次のレッスンで、できる限り添削してもらえるように話す練習もしておきます!

 

※以下、わたしが調べた英語なので、合っているかわかりません。

 

→部分を調べてます!


〈やりとり一部アンドmemo〉
講師:Hello.How are you?
わたし:Good!It's cold isn't it!
講師:It is. Do you like cold?
わたし:No.I like warm wether.
講師:Me too!
→雪が降っていたので、雪が降っているっていう天気は何て言う?
→→It's snowy today.

 

わ:How have you been?
講:I went to Hiroshima and Shizuoka.
so this month is my birthday month.
→実際なんて言った?
→→Because my birth month.
とかかなぁ??

わ:Good!Congratulations'!
→相槌がワンパターン
→→この場合、That's good!
       That's great! That's wonderful!
      あたりがいいかな☆

わ:Where do you go to in Hiroshima?
講:Atomic bomb dome and to eat oysters.
→もっと話を膨らませたい

原爆ドームは、何を感じた?
→→What do you feel at Atomic bomb dome?
→わたしも行ったことがあります。○○と感じました。
→→I also have been at there once.
      I thought that a war is Cruel and terrible.
     And It really takes away many people's lives.

 

→わたしも牡蠣が好きです。でも、生牡蠣は食べられないです。なぜなら、あたったことがあるから。
→→I like oysters too.But I can't eat raw oysters.
       Because I have gotten food poisoning from eating raw oyster.

わ:How do yo get to there?
講:by plain
わ:Why do you go to Shizuoka?
講:To pick some strawberries.
→こんな感じだったけど、合ってるかな?
→先週いちご狩りに友達と行った。友達の運転で。静岡まで車で2,3時間かかりました。

→→We was going strawberry picking last week.

     My friend was behind the wheel.
     It took two or three hours by car to Shizuoka.



講:How have you been?
わ:I've stressed lately.Because new project is starting and my team menber have to take time off .
講:仕事以外はどう?
→英語の意味はわかったけど、何で言ってたか忘れたので調べる!

→→except work
       outside of work

わ:I went to Niigata to enjoy snowboarding last weekend.
I did it for the first time in 3 years.

講:相槌

わ:I couldn't walk smoothly 2days from snowboarding because of muscle soreness.

講:Do you like cold wether?

わ:No.
→寒いのは嫌いだけど、動くと暖かくなるし、滑っているときに、風を感じて気持ちがいいです!
って言いたかった…
→→I don't like cold wether but during snowboarding I got all warmed up.
      And when I am gliding I feel great!

……

これらをアプリに入れて、発音の練習をします!

 

今週は怒涛の4月に向けての準備!

頑張ろ〜♪